Cialona Interiors creëert jouw meest effectieve customer experience

Wij maken je Experience Center

Een Experience Center is een goede manier om je te onderscheiden van je concullega’s. Binnen een experience center neem je je doelgroep mee op
een reis vol belevingen en storytelling, om hen te laten zien wat je organisatie inhoudt en doet. Het is een waardevolle tool, omdat mensen er
relatief veel tijd doorbrengen en jij dus de tijd hebt om je verhaal goed te vertellen en het publiek hierin mee te nemen. 

Effectieve Customer Experience 

Steeds meer heeft de consument de touwtjes in handen en kan slechts een negatieve recensie je veel klanten kosten. Het bieden van een soepele customer experience, kan je juist klanten opleveren. Die customer experience begint bij het begin, de kennismaking met de organisatie. De klant is naar iets op zoek, en wil kennismaken met jouw organisatie om zich goed te kunnen oriënteren. Een customer service die soepel verloopt binnen verschillende facetten van je organisatie, heeft positieve invloed op het behoud van klanten en het genereren van nieuwe klanten.   

Hoe wij werken

01

Inventarisatie

Tijdens de briefing bespreken we samen alle wensen, ideeën en het budget voor het project.

Lees verder

02

Concept & design

Na feedback en afstemming vertalen we het geheel naar 3D-visuals.

Lees verder

03

Projectbegeleiding

Een van onze projectmanagers draagt zorg over het gehele project.

Lees verder

04

Productie

In Cialona’s uitgebreide productieatelier worden alle interieuronderdelen...

Lees verder

05

Realisatie & nazorg

Het team van interieurbouwers plaatst het interieur en zorgt voor een...

Lees verder

Van Showroom naar Experience Center

Je kunt in sommige gevallen een experience center zien als een verlengde van een showroom. Een interactieve showroom, waar de bezoeker of klant écht aan deelneemt.

Zoals bijvoorbeeld het experience center van Lowpad. Deze is geplaatst in het eigen bedrijfspand en biedt de mogelijkheid om (nieuwe) klanten te ontvangen en de mogelijkheden te bespreken. Tevens is aan deze ruimte een demo zone verbonden. Hier wordt de Lowpad in gedemonstreerd, zodat de bezoeker zelf van dichtbij kan ervaren wat het product allemaal kan. Zelf ervaren, is wat een experience center zo’n effectieve tool maakt.

Het is dat stapje extra, wat experience centers een toegevoegde waarde maken.

Heb jij plannen voor een Experience Center? Laat het ons weten! Wij denken graag met je mee! Uiteraard ben je ook van harte welkom bij ons op locatie.

Een soepele klantreis

De klantreis start met een kennismaking. Vaak begint die kennismaking via een zoekmachine op het internet, waarnaar de website wordt bezocht en bekeken. Een eerste contactmoment, waardoor je potentiële klant zijn interesse kan zijn gewekt. Met een experience center kun je die eerste kennismaking hierna perfect aanvullen. 

Nu is het tijd om die klant uit te nodigen en mee te nemen op een interactieve reis langs jouw oplossingen, producten en diensten. Het moet een aanvulling zijn op de informatie die hij al gezien heeft op de website. En hoe kun je dat nou beter doen dan met een complete beleving in je experience center. 

Omdat jouw reis zoveel bijzonderder is dan die van je concurrentie, zal die klant waarschijnlijk voor jou kiezen. En daar doe je het voor! 

Museum vol beleving

 

Een experience center hoeft geen commercieel doel voor ogen te hebben. Een interactief museum is ook een vorm van een experience center. Je wordt er meegenomen in het verhaal en ontdekt en beleeft van alles wat daarmee te maken heeft.

Een museum met een goede storytelling en bijbehorende visuele elementen, houdt langer de aandacht vast van de bezoeker en krijgt de boodschap op deze manier beter overgebracht. Loods20 is zo’n voorbeeld van een museum wat eigenlijk een groot experience center is.

Loods20 in Helmond

Loods20 is de locatie van het Edah museum en het Draaiorgelmuseum in Helmond. De bezoeker wordt hierbinnen helemaal meegenomen in de wereld van de Edah supermarkt en van de draaiorgels. Winkels zijn nagebootst en grote draaiorgels staan tentoongesteld.

De vrijwilligers zijn enthousiaste storytellers over hoe het vroeger was en hoe alles destijds in zijn werk ging. Ook zijn er de nodige audiovisuele middelen gebruikt door de musea heen ter versterking van de beleving.  

Contact je ons?