Een Experience Center is een goede manier om je te onderscheiden van je concullega’s.
Binnen een experience center neem je je doelgroep mee op een reis vol belevingen en storytelling, om hen te laten zien wat je organisatie inhoudt en doet.
Het is een waardevolle tool, omdat mensen er relatief veel tijd doorbrengen en jij dus de tijd hebt om je verhaal goed te vertellen en het publiek hierin mee te nemen.
Steeds meer heeft de consument de touwtjes in handen en kan slechts een negatieve recensie je veel klanten kosten. Het bieden van een soepele customer experience, kan je juist klanten opleveren. Die customer experience begint bij het begin, de kennismaking met de organisatie.
De klant is naar iets op zoek, en wil kennismaken met jouw organisatie om zich goed te kunnen oriënteren.
Een customer service die soepel verloopt binnen verschillende facetten van je organisatie, heeft positieve invloed op het behoud van klanten en het genereren van nieuwe klanten.
Het is voor ons belangrijk dat wij ons steentje bijdragen aan de verduurzaming van de interieurbouw industrie. Zo investeren in ons machinepark en duurzame materialen.
Wij zijn een full service organisatie en zullen alles rondom je interieurproject voor onze rekening nemen. We werken met onze eigen mensen, en met vaste partners voor speciale wensen.
Na de briefing en conceptfase door ons team van designers, ontvang je van ons een compleet 3D ontwerp van het project. Zo zie je precies wat we voor je gaan maken.
Wij blijven ons dagelijks ontwikkelen door op de hoogte te blijven van de interieur trends. We proberen voor te blijven lopen op het gebied van beleving en passende interieurconcepten.
Tijdens de briefing bespreken we samen alle wensen, ideeën en het budget voor het project.
Lees verderIn Cialona’s uitgebreide productieatelier worden alle interieuronderdelen...
Lees verderHet team van interieurbouwers plaatst het interieur en zorgt voor een...
Lees verderJe zou een experience center kunnen zien als een verlengde van een showroom, een stapje extra. Een interactieve showroom, waar de bezoeker of klant écht aan deelneemt.
Zoals bijvoorbeeld het experience center van Lowpad. Deze is geplaatst in het eigen bedrijfspand en biedt de mogelijkheid om (nieuwe) klanten te ontvangen en de mogelijkheden te bespreken. Tevens is aan deze ruimte een demo zone verbonden.
Hierbinnen wordt de Lowpad gedemonstreerd, zodat de bezoeker zelf van dichtbij kan ervaren wat het product allemaal kan. Het zelf ervaren, is wat een experience center zo’n effectieve tool maakt.
En dat stapje extra, is wat experience centers tot een toegevoegde waarde maken.
De klantreis start met een kennismaking. Vaak begint die kennismaking via een zoekmachine op het internet, waarnaar de website wordt bezocht en bekeken. Een eerste contactmoment, waardoor je potentiële klant zijn interesse kan zijn gewekt. Hierna kun je met een bezoek aan het experience center die eerste kennismaking perfect aanvullen.
Vervolgens is het dan tijd om die klant uit te nodigen en mee te nemen op een interactieve reis langs jouw oplossingen, producten en diensten.
Het moet een aanvulling zijn op de informatie die hij al gezien heeft op de website. Hoe kun je dat nou beter doen dan met een complete beleving in je experience center waarin alles over je product of dienst te zien, horen, voelen en ervaren is.
Omdat jouw reis zoveel bijzonderder is dan die van je concurrentie, zal die klant waarschijnlijk voor jou kiezen. En daar doe je het voor!
Een experience center hoeft niet altijd een commercieel doel voor ogen te hebben. Als het gaat om een interactief museum, is het ook een soort experience center. Je wordt er namelijk helemaal meegenomen in het verhaal en ontdekt en beleeft van alles wat daar mee te maken heeft.
Een museum met een goede storytelling en bijbehorende visuele elementen, houdt langer de aandacht vast van de bezoeker en krijgt de boodschap op deze manier beter overgebracht. Loods20 is zo’n voorbeeld van een museum wat eigenlijk een groot experience center is.
Loods20 in Helmond
Loods20 is de locatie van het EDAH museum en het Draaiorgelmuseum in Helmond. De bezoeker wordt hierbinnen helemaal meegenomen in de wereld van de vroegere EDAH supermarkt en van de enorme, bijzondere draaiorgels. Supermarktafdelingen zijn nagebootst en grote draaiorgels staan er tentoongesteld.
De vrijwilligers zijn enthousiaste storytellers over hoe alles destijds in zijn werk ging. Ook zijn er de nodige audiovisuele middelen gebruikt door de musea heen ter versterking van de beleving.
Het museum is sinds september 2021 geopend en klaar voor bezoekers. Bekijk het Draaiorgelmuseum en het EDAH Museum hier in meer detail.
Cialona Interiors creëert al meer dan 50 jaar eigentijdse interieurconcepten en ontzorgt klanten van concept tot realisatie.
© 2024, Cialona Interiors.